- Dobór odpowiednich narzędzi cnc a efektywność produkcji
- Jak napisać dobry program na maturze z informatyki?
- Sieczka z traw – naturalne wsparcie diety Twojego konia
- Jak unikać najczęstszych błędów podczas przygotowań do matury? Wskazówki dla maturzystów
- Wysłodki dla koni – idealne wsparcie zdrowia i kondycji
5 powodów, dla których powinieneś zastosować grywalizację w swojej firmie!
Utrzymanie zaangażowania i budowanie efektywnych zespołów to coś, o czym marzy każdy przedsiębiorca. Zarówno osobiste, jak i zespołowe mistrzostwo w jakimś obszarze jest bardzo ważne dla wyników i zadowolenia wśród pracowników. Grywalizację można wykorzystać w różnych obszarach, ze względu na to, jakie organizacja ma w danej chwili potrzeby.
Jakie są warunki dobrej grywalizacji?
Nad grywalizacją i jej powodzeniem często pieczę trzymają wyspecjalizowane firmy, takie jak np. Gamfi, które dzięki wieloletniemu doświadczeniu i wdrażaniu nowych rozwiązań działają skutecznie i zgodnie z oczekiwaniami klienta. Dobra grywalizacja musi być przede wszystkim przemyślana i spełniać konkretne warunki. Stworzenie ciekawej fabuły gry, na której będzie się opierała zabawa, nada sensu działaniom i dodatkowo zachęci do działania. Pracownicy dzięki takiemu zabiegowi mogą się identyfikować z określoną historią i bardziej angażować w osiągnięcie celu. System nagród, zysków, odznak, rankingów i poziomów pozwala poszczególnym jednostkom, jak i całej grupie wyróżnić się oraz zaistnieć.
Jakie są powody, dla których warto wdrożyć grywalizację w firmie?
Najważniejszym powodem, dla którego grywalizacja będzie dobrym rozwiązaniem, jest motywacja. Dużą zaletą dla przedsiębiorstwa okaże się utrzymanie wysokiego poziomu motywacji wśród pracowników. Jasne określenie zadań i nagradzanie pracowników pozwoli im lepiej się zaangażować i przy tym czuć, że to, co robią ma sens i jest mierzalne. Kolejnym powodem będzie ułatwienie oceny efektywności. W momencie, w którym zespół wie, jakie poczynił postępy, bardziej się angażuje, aby zdobyć lepsze wyniki. Dodatkowo gamifikacja ułatwia uczenie się. W przypadku nowych pracowników warto przeprowadzić onboarding z wykorzystaniem elementów gier. Następnym powodem jest przyspieszenie osiągania wyznaczonych celów. Dobra inicjatywa wystarczy, aby efekty zaczęły przychodzić szybciej i były bardziej zauważalne. Ostatnią sprawą będzie promowanie pozytywnej kultury pracy, w której to pracownicy, żeby osiągnąć sukces, muszą współpracować i trzymać się zasad. Więcej na temat grywalizacji przeczytasz na stronie https://www.gamfi.com/.