- Dobór odpowiednich narzędzi cnc a efektywność produkcji
- Jak napisać dobry program na maturze z informatyki?
- Sieczka z traw – naturalne wsparcie diety Twojego konia
- Jak unikać najczęstszych błędów podczas przygotowań do matury? Wskazówki dla maturzystów
- Wysłodki dla koni – idealne wsparcie zdrowia i kondycji
Firmowa strona www – jak ją uruchomić?
Coraz częściej powtarzane jest stwierdzenie: jeśli nie ma Cię w internecie, to znaczy, że nie istniejesz. Wbrew pozorom to powiedzenie nie jest wcale przesadzone. Internet wyrasta dziś na jeden z najważniejszych kanałów dostępu do klientów. Firmowa strona www stała się więc koniecznością.
Wydawałoby się, że w naszych czasach każda firma jest mniej lub bardziej obecna w internecie. W rzeczywistości jednak jeszcze wiele firm nie ma nawet własnej strony www, nie wspominając już o prowadzeniu sprzedaży online. Tymczasem brak witryny internetowej to często gorszy kontakt z klientami i większy problem ze zdobywaniem nowych klientów. Nie warto zatem odkładać uruchomienia firmowej strony www, tym bardziej że nie jest to wcale trudne czy skomplikowane.
Dlaczego firma potrzebuje strony www?
Jest wiele powodów, dla których każda firma powinna mieć własną stronę internetową. Przede wszystkim zyskuje się nowy kanał kontaktu z klientami lub potencjalnymi klientami. Dzięki poczcie e-mail czy formularzowi online klient nie tylko może szybko się skontaktować z przedstawicielem firmy, ale i zrobi to bardzo wygodnie. Własna strona internetowa to także zwiększenie wiarygodności firmy (można się pochwalić online nagrodami lub certyfikatami), a także dostępność oferty nie w godzinach pracy biura, ale przez całą dobę i we wszystkie dni tygodnia. Dzięki internetowi można rozszerzyć działalność (np. e-sklep) i zwiększyć ofertę. Internet to również nowe możliwości promocji firmy.
Zaplecze techniczne firmowej strony
Zaplecze techniczne, jakie będzie potrzebne do uruchomienia firmowej strony internetowej, zależy w dużej mierze od tego, jak rozbudowana będzie witryna. Prosta wizytówka firmowa nie wymaga skomplikowanych rozwiązań technicznych, ale już duży portal firmowy czy sklep online to nieco większa inwestycja. Podstawowa kwestia to nazwa domeny. Często jest ona tożsama z nazwą firmy, ale w przypadku e-sklepu wcale tak być nie musi. Potrzebny jest także hosting. Najprostsza wizytówka zadowoli się hostingiem współdzielonym, ale dla większych stron www lepsze są serwery VPS. Można skorzystać z gotowych platform do zarządzania treścią, czyli tzw. CMS-ów (np. WordPress) lub zlecić wykonanie strony www według indywidualnego projektu. Przyda się także certyfikat SSL dla bezpieczeństwa.
Co powinno znaleźć się w firmowej witrynie?
Na koniec o tym, co powinno znaleźć się na stronie firmowej. Znowu zależy to od charakteru strony. Gdy to tylko wizytówka, należy umieścić informacje o ofercie i profilu samej firmy oraz dane kontaktowe. Przy e-sklepie potrzebna będzie dodatkowo przejrzysta ekspozycja oferty i blog ekspercki.
Każda firma potrzebuje obecnie własnej strony internetowej. Nie ma dziś od tego ucieczki. Obecność w internecie to szansa dotarcia do nowych klientów i skuteczne konkurowanie na rynku.