Social media – jak skutecznie z nich korzystać?

Social media stały się potężnym narzędziem marketingowym, które dzięki możliwościom profilowania reklam pozwala dotrzeć do dowolnej grupy odbiorców. Jednak, aby takie działania w niedługim czasie przyniosły oczekiwane rezultaty, muszą one zostać poprzedzone sporządzeniem szczegółowego i skonkretyzowanego planu, który umożliwi przemyślane działanie – bo tylko takie może zaowocować dobrymi efektami.

Po pierwsze: analiza rynku

W świecie mediów społecznościowych pojawiło się wiele platform, z których każdą charakteryzują odmienne i unikalne funkcjonalności. Ponadto platformy te różnią się – przynajmniej w pewnym stopniu – profilem docelowego odbiorcy, czyli osoby, która będzie z nich korzystać. Inne są zatem zachowania użytkowników Facebooka, a jeszcze inne – tych zgromadzonych na Instagramie, w związku z czym sam Social Media Marketing powinien być prowadzony inaczej tu, a inaczej gdzie indziej.

Sprofilowanie użytkownika jest nie mniej istotne, niż końcowy produkt, który miałby być przedstawiony rzeczonemu użytkownikowi. Tutaj warto zastanowić się nad tym, do kogo produkt trafi: jaka to osoba, czym się zajmuje w wolnym czasie, co lubi robić i komu może pochwalić się asortymentem, który kupuje i z którego korzysta. Ważne niekiedy jest również to, gdzie potencjalny klient przebywa – profilowanie w social media reklamy warszawskiej siłowni na krakowski lub ogólnopolski rynek nie przyniosłoby oczekiwanych rezultatów. Sam sposób zaprezentowania produktu musi być dopasowany do odbiorcy, ale też charakteru platformy przekaźnikowej. Przykładowo, odbiór długiego postu na Instagramie może być mniej komfortowy, niż miałoby to miejsce w przypadku tego samego wpisu na Facebooku.

Po drugie: planowanie

Kiedy wiadomo już, jaki klient może być potencjalnie zainteresowany reklamowanym produktem i na realizacji jakich celów należy się skoncentrować, warto opracować sposób funkcjonowania w social media. Składa się na to m.in. spójna graficzna koncepcja ilustracji, które będą zamieszczane w profilu marki – a to właśnie obraz, przykuwa jako pierwszy uwagę odbiorcy. Ilustracja w profilu firmowym w social media może przedstawiać produkt, infografikę lub przesłanie, z którym odbiorca miałby utożsamiać produkt czy firmę. Tekst to kolejna istotna część prowadzenia tej wirtualnej komunikacji z użytkownikiem. Ważna jest tutaj częstotliwość zamieszczania postów: internauci wbrew pozorom lubią regularność.

Słowo pisane pojawia się nie tylko w postach, ale również w komentarzach i wiadomościach prywatnych. Warto pochylić się także nad tymi aspektami – już znacznie bardziej ukierunkowanej na klienta – działalności. Dobrym rozwiązaniem będzie powołanie w celu nawiązywania kontaktu z użytkownikiem odpowiedniego fachowca, który tak poprowadzi komunikację, by zjednać rozmówcę i nawiązać z nim więź. To sprawi, że już na poziomie doświadczenia użytkownika, tzw. user experience, produkt stanie się bardziej pociągający.

Po trzecie: wykonawca

Wciąż nie masz pomysłu na Social Media Marketing? Dzięki usługom tearsofjoy.pl Twój przekaz w portalach społecznościowych dotrze do kogo tylko zechcesz – skutecznie i przyjaźnie dla odbiorcy. Nie czekaj i skontaktuj się z nami już dziś!